Behövliga guckaburkar

Jag börjar misströsta både gällande gröten och den täta dagamningen... I dag tycker jag att vi varit duktiga och ammat ofta. I kväll fick Vidde gröt igen, och åt riktigt mycket. Nåja, förhållandevis mycket. Totalt ett par matskedar kanske. Sen ammade han efteråt. Och sov - 2,5 timme... Suck. Han fick mer mat, och min förhoppning är nu att han sover 5 timmar. :)


I dag köpte vi ett gäng smakportionsburkar. En mycket smart uppfinning! Det är de som syns i överkant på bilden ovan.
Det som syns i nederkant är de infrysta resterna av gårdagens barnmatsburk. Nertryckta i en iskubsform. Hur vi ska få ut dem utan att tina alltihop samtidigt återstår att se... I fortsättningen kommer vi att använda de något mer ändamålsenliga burkarna...

För övrigt har Vidar varit mycket gladare i dag än i går. Allra gladast var han när jag tvättade hans navel. Sannolikt mer på grund av att det kittlades, än att det faktiskt var superkul att få naveln skurad...

I morse var vi på en välbehövlig massage. Maria och jag, alltså. Vidar följde mest med för att vi inte litar på katterna som barnvakter... Vidde skötte sig exemplariskt och protesterade inte ens när han blev utskälld av Vynja, massösen Gittans terrier. Vynja var däremot rätt besvärad av Vidars närvaro, och tog långa omvägar runt honom innan hon gick och la sig på säkert avstånd från den mystiske inkräktaren.

Kommentarer
Postat av: pappan

Jag har kanel och äppelmos på min gröt. Det tror jag att alla killar gillar...

2009-01-16 @ 23:32:31
Postat av: Anonym

Hej!



Gör ett nytt försök att kommentera. Har plötsligt tid att sitta vid datorn. Sedan vi sågs i torsdags har jag lagt Filippa i sängen varje gång hon ska sova. Och helt otroligt så bara somnar hon utan protester. Tänk att det är så bra att lyssna på nyblivna föräldrar istället för att göra om de misstag jag gjort med mina två tidigare barn. hoppas Vidde sover bättre om nätterna snart, annars får ni stå ut ett tag tills han blir "stor", kram /Camilla.

2009-01-17 @ 20:11:22
Postat av: Caroline

Ser mycket mumsigt ut. :-)

Postat av: Rebecka

Camilla: Ha ha, ja vad kul att jag och Vidar hade något att lära ut till en erfaren trebarnsmamma. :)



Caroline: Ja visst är det i klass med dina och Johans kulinariska sensationer som brukar visas upp på Luddet? :D

2009-01-18 @ 20:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback