Mer sitträning


Vidar provsitter Max hemmabygge på Idö.

I natt sov Vidar mellan 19 och 04, utan avbrott! Nio hela timmar alltså. Väldigt skönt. :) Eller inte. Jag vaknade klockan 3 av att jag höll på att sprängas, så jag fick pumpa ur lite... Men annars så. :)


I dagsittränade Vidar lite igen. Och det gick ganska bra. Han kan sitta själv långa stunder. Om han själv vill. Men han måste vara sysselsatt med något, som att pilla på en leksak. Annars kränger han med hela kroppen.

På eftermiddagen blev det storhandling på Coop Forum. Förhoppningsvis innebär det att vi slipper småhandla varenda dag...
Vidar satt i babysitsen i kundvagnen och var nöjd mest hela tiden. Särskilt när han fick leka med en stor härlig plyschkudde!

En tripp till Plantagen blev det också, så nu ska vi äntligen få lite fason på balkongen här hemma.

Vidar har intensifierat tilltaget att bita mig när han ammar. Så nu innebär inte amningen längre en mysig och avspänd stund, utan ett nervöst väntande på den där sylvassa tanden.
Stick in ett häftstift underifrån i bröstvårtan så får ni en aning om hur det känns...
Eftersom Vidar inte använder sin tand till att tugga nämnvärt, så slits den inte ner, utan är vass som en avslagen tand ungefär.
Och när han biter mig så rycker jag till förstås, varpå Vidar bryskt rycks ur sitt gosande, blir livrädd och börjar galltjuta...

Kommentarer
Postat av: Maria N

Vad söt han är lille Vidar, och så stor han blivit!

Det ska vara stora fordon för honom tydligen. :)



Mvh,

Maria N

2009-04-16 @ 11:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback