En given affärsidé!

Om några månader är det dags att börja jobba igen.
Då jag är anställd på en morgontidning, ter sig ju varken nutiden eller framtiden särskilt munter.
Men efter en tid som småbarnsförälder får man ju perspektiv på saker, och jag har nu kommit fram till en affärsidé!

När man har småbarn har man ju sällan möjlighet att läsa sin morgontidning. Antingen går hela frukosten åt att mata/torka/leta efter skeden/byta blöja. Eller så är helt enkelt tidningen uppäten innan man hinner läsa den.

När man sen står där och byter morgonens tredje bajsblöja, börjar man fundera över varför blöjor ser ut som de gör. De har oftast en liten barnslig figur frampå. En nallebjörn eller ett rosa lejon eller i bästa fall Kakmonstret. Varför? Ungen ser ju i alla fall aldrig sin blöja framifrån. Och barn är dessutom för små för att uppskatta gulliga figurer under större delen av sin blöjperiod.

När man slår ihop dessa betraktelser, kommer man fram till det uppenbara:

Man ska givetvis börja trycka tidningsartiklarna på blöjor! Och i stället för att tidningsutdelarna slänger in en tidning i brevlådan, får man ett fempack med blöjor levererat till dörren. En blöja med lokalnyheter, en med inrikes, en med utrikes, en med sport, en med nöje och serier.
Bingo! Föräldrarna hinner plötsligt uppdatera sig i nyhetsflödet, och morgontidningen har plötsligt skaffat sig många nya potentiella läsare!

Kom ihåg var ni läste det först!


Exakt hur smart som helst!

Kommentarer
Postat av: Alexia

Rakt igenom genialiskt!

Postat av: Morfar

Dagens betraktelse borde vara given som en läsvärd krönika i den ovan nämnda morgontidningen!

2009-04-15 @ 20:53:37
Postat av: Caroline

På riktigt - ta patent! Nu! :-)

2009-04-15 @ 21:07:24
URL: http://www.teddie.nu
Postat av: Caroline

På riktigt - ta patent! Nu!

2009-04-15 @ 21:07:55
URL: http://www.teddie.nu
Postat av: Rebecka

Måste bara kolla om tryckeriet kan få in blöjor i tryckpressen. Sedan ser jag det hela som klart!

2009-04-15 @ 22:02:55
Postat av: Camilla Eriksson

Det var det smartaste jag hört på länge!

2009-04-26 @ 21:13:40
Postat av: Anna-Lena

Smart ide men om jag ska hinna läsa så måste jag göra det VÄÄÄÄLDIGT fort för min lilla dam tycker det är vansinnigt tråkigt att ligga på rygg. Bättre o ha det bak :-)

2009-05-14 @ 21:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback