På landet

I går var Vidar på sitt första besök hos morfar Arne och mormor Monica på landet. Och aldrig har han sovit så mycket! Det måste vara lantluften.

Mormor Laila, morfar Nisse och moster Karin kom också förbi på fika, och alla ville gulla med Vidar. :)


Vidar med morfar Arne.


Vidar med moster Karin.


Vidar med mormor Laila.


Den här fina korgen fick Vidar sova i.
Han fick plats i den så länge han
inte sträckte på benen!



I dag har vi varit på första besöket på barnavårdscentralen. Vidar tyckte inte att det var särskilt kul alls att bli klämd och känd på. Han skrek hela tiden, tills han fick mat.
Han har nu gått upp till 3900 gram och är 55 cm lång!
Senare på dagen kom barnmorskan på hembesök och lämnade information om allt möjligt.

Nu ska vi strax iväg på en
husvisning. Det blir en barnvagnspromenad dit, så att Vidar förhoppningsvis sover gott i natt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj, vilket jättefint hus! Hur kändes visningen?

Postat av: Maria

Det var superfint och jättemysigt! Och underbart område. Men dessvärre är det inte mycket gjort på 20 sedan nuvarande ägare flyttade in....Så vi får se om det blir något, vi har inte lust och sätta igång med renoveringar just nu. :)

2008-09-23 @ 09:20:13
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-23 @ 09:23:19
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Nanna

Oj, gör de hembesök också? Det hade jag ingen aning om. Vad bra att de engagerar sig så på bvc.

2008-09-23 @ 21:53:32
URL: http://hundendina.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Nanna: Ja det är policy här i alla fall. Men vi trodde ju att det var för att man skulle slippa besväret att åka iväg med sin lilla bebis. Men nu fick vi ju vår första tid på BVC innan hembesöket, så det kändes lite knasigt...

2008-09-25 @ 11:12:57
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback