Skrik och sov

I dag har Vidar varit fortsatt gnällig när det gäller amningen. I morse fick jag amma honom kl 4,5,6,7,8... (D.v.s jag är lite trött just nu...) Under dagen när han ammat så har han ätit en stund och sen bara börjat skrika och bara velat äta några sekunder i taget. Jag har då bytt bröst och då har det gått bättre. Alltså verkar det som att han äter slut på det ena. Att jag inte har tillräckligt med mjölk... Hoppas att det bara är tillfälligt.

Som kompensation för amningsgnället har Vidar sovit en del i dag. Först i vagnen under en promenad i höstsolen, sen en stund i spjälsängen (tillsammans med Cesar!) och till sist ett tag i babysittern.


Hej hej, här ligger jag och trynar tillsammans med Cesar.

Nyss kom Maria hem och fick fömånen att ta över en tokgastande pojk. Strax blir det matning med nappflaska, hoppas att det hjälper lite...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är så spännande att läsa om Vidars framsteg och veta att om fem veckor kanske Teddie gör likadant. Fast jag hoppas att han skippar det där med amningen 4, 5, 6, 7 och 8... ;-)

Postat av: Rebecka

Ha ha, du lär nog inte slippa maratonamning under vissa perioder. Gossen måste ju växa till sig! :)

2008-10-24 @ 10:44:20
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Emsan

fint påslakan. var är det köpt någonstanns? skulle vilja köpa det till min syster som får en knodd i december. trevlig helg!

2008-10-24 @ 17:32:40
URL: http://emsan.se
Postat av: Maria

Det är köpt på Ikea.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10107784

2008-10-24 @ 17:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback