Hon hade - vaddå? - på magen

I dag fick nog grannarna här se en lustig syn. Vi är hundvakter ett par dagar, Jerry är på besök (han som satte sig på Vidar förra helgen, remember? Se inlägg längre ner annars.). Maria jobbade på förmiddagen så det föll på min lott att rasta honom. Pallade inte att mecka ihop vagnen bara för det. (Underredet står i cykelförrådet.) Så jag tog Vidar i bärselen och svepte in hela paketet i den tillhörande filten. Varpå det såg ut som att jag bar runt på - ja jag vet inte vad - en stor säck kanske - på magen. Nåja, lite ska de väl ha att fundera på, våra grannar. ;)

I eftermiddags var vi en sväng till Julita och deras (hyfsat tidiga) julmarknad. Nu fick Vidde åka vagn och det gick hur bra som helst, förutom att Maria och jag fick turas om att gå in i de små bodarna med trappsteg upp till sina smala dörrar.
Vidde själv vet nog inte ens om att han varit i Julita, eftersom han sov hela tiden, inklusive resan dit och hem. Trots det var det inga problem att natta honom vid 21-tiden i kväll. Gullunge! :)

Vi kom hem med allehanda prylar, mest ätbara. Rökt kalkon, kalkonkorv, marsipangrisar, glögg, salta mandlar, rökt regnbåge - och en doppresent som lilla Ellinor ska få i morgon. :) (Dock ej ätbar...)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hej!

måste bara tacka för en jättetrevlig blogg... jag har en son på 2 år och jag hade med ett sånt bärskydd så folk glodde på en :-) men bra är dem...

2008-10-26 @ 00:12:17
Postat av: Anonym

Åhh vad jag längtar efter julen. Det blir och gå på Malmköpings gammeldags marknad för min del:)

2008-10-26 @ 12:18:24
Postat av: Emmelie

Mysigt med marknad=)

2008-10-26 @ 15:28:13
Postat av: Caroline

Ja, det där kommer ju att bli ett litet sjå (stavas det så?) när Hugohund flyttar hem i slutet av veckan och han ska ut hundra gpnger om dagen. Eller i alla fall fyra. Klä på, i vagnen, ut... ja, inte Hugo i vagnen alltså. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback