Walls are closing in

I dag gjorde Vidar sitt andra besök på min arbetsplats, och några fler kollegor fick kolla in underverket. Han var snäll som en ängel hela tiden, och mina arbetskamrater hade svårt att tro mig när jag försökte övertyga dem om att han minsann inte var så här när han var hemma ensam med mig...

Sen gick vi en sväng till bibblan för att återlämna Marias (försenade) cd-skivor. Stötte på en av mammas kollegor där, och följande konversation utspelade sig:
- Är det din? (Kollegan åsyftade innehållet i barnvagnen.)
- Ja.
- Är det sant?
- Eh, ja...
Undrar vad hon väntade sig? "Nä, jag har snott den utanför Ica." ?
Hur som helst så påpekade hon sedan själv att det nog var en rätt dum fråga... ;)

När vi kom ut snöade det. Jag hade givetvis inte varit förutseende nog att ta med mig regnskyddet till vagnen, så både den och jag var genomsura när vi kom hem. Vidar själv fick några enstaka snöflingor på näsan, men sov gott hela promenaden hem.

I övrigt fortsätter flyttpackandet. Å ena sidan känns det som att man äntligen börjar komma nån vart med packandet. Jag har tagit tag i en del surdegar, i form av fullbelamrade skåp med tämligen okänt innehåll som samlats där under mina åtta år i lägenheten. När man tömt dem och slängt hälften, uppkommer givetvis frågan varför man inte gjorde detta tidigare...
Å andra sidan får man lite ångest när man inser att man packat åtta flyttkartonger fulla med grejer, och det inte syns ett smack i lägenheten. Det har inte blivit färre grejer här inne, bara fler flyttkartonger...

I morgon ska vi försöka få tag på fastighetsskötaren och fråga om vi får börja "flytta in" (dvs lagra kartonger) i vårt framtida kontor i nya lägenheten. Enligt vår bedömning är det rummet klart nu. Målat och tapetserat, och golvet ska inte bytas. Golvbytena är annars, tillsammans med uppsättandet av en köksfläkt, det enda som återstår för hantverkarna att göra. Men med tanke på att vi inte fått några golvprover än så misstänker vi att det tar en vecka till...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men vad NÖJD man är när man har fixat de där skåpen! Och så försöker man lära sig till nästa gång... (doesn´t work :))...

Postat av: Bosse och Ulla

Vad söta ni är alla tre på bilden i Kuriren idag!

Hoppas ni mår bra allesamman?



kram

Bosse & Ulla

2008-11-18 @ 08:33:52
Postat av: Malin (Lottas kompis)

Fina ni var i tidningen!

2008-11-18 @ 18:46:06
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/
Postat av: Malin (Lottas kompis)

Fina ni var i tidningen!

2008-11-18 @ 18:46:24
URL: http://mammamalinsliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack tack! :)

Kurren var som vanligt lite sega, Folket publicerade bilden för flera veckor sen. ;)

2008-11-18 @ 22:04:28
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback