Välbehövlig massage

Föräldraträffen gick helt okej. Jag var tvungen att börja med att säga till barnmorskan att min sambo skulle komma en halvtimme senare, efter jobbet. "Ja men då kan han ringa så släpper vi in honom..." svarade hon. Och jag kände mig tvungen att försvarna om att det faktiskt var en tjej det handlade om... "Jaha, där ser man vad man har förutfattade meningar" svarade hon lite generat.

Sen snackade den något hysteriska barnmorskan om vad som händer med kroppen under graviditeten, och hur förlossningen går till, hur bebisen tar sig ut och så. Sen fick vi se en förlossningsfilm.

Barnmorskan pratade hela tiden om "partnern" och väldigt sällan om "pappan". Vet inte om det berodde på oss, men man misstänker ju...


Efter träffen slank vi in på en barnbutik på Drottninggatan och kollade bl.a. på barnvagnar. Det är verkligen en djungel. På det här stället har de även begagnade barnvagnar, vilket kanske är en idé om man vill komma undan lite billigare.
Vi har också varit inne på Barnens hus och kollat deras utbud. Vi föll lite för
Maxi Cosa Mura. Men egentligen har vi ingen aning...


Härom dagen var jag på massage för första gången på evigheter. Det var välbehövligt... Jag har haft rätt ont i ryggen i muskeln längs ryggraden och även nere vid bäckenet. Jag fick ligga i framstupa sidoläge för att massören skulle komma åt utan att jag behövde ligga på mage (omöjligt). Men när man ligger på sidan på det där sättet ett tag så somnar snart armen och axeln känns som att den går ur led, så helt optimalt var det inte... Nästa gång ska jag sitta framåtlutad på nåt sätt, får se om det går bättre...

Jag har börjat få lite ont i och runt ett födelsemärke på magen. Ska fråga barnmorskan om det nästa gång. Tills dess hoppas jag att det inte är nåt farligt...


I dag var jag på Lindex och köpte lite barnkläder. Kunde inte låta bli. :) Bland annat den här sköna monsterbodyn.



I går var min kompis L på besök och skänkte lite mamma- och bebiskläder också. Så snart ryms inte vår bebis garderob i en skokartong längre. :)


Härom dagen fick jag ett par superfina skor som jag vunnit i en tävling på QX!

Men det kommer att dröja innan barnet kan ha dem, eftersom de är i storlek 23... Men då kan väl ungen gå åtminstone. :)

Kommentarer
Postat av: Niina

Hihi, jag skulle viljat se hennes nervösa agerande och alla försök att hålla sig till ordet "partner" istället för pappa. =) I dagens samhälle borde mamma-mamma-barn, pappa-pappa-barn och mamma-pappa-barn vara mer naturligt.
Önskar dig och din käresta all lycka i framtiden som mamma och mamma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback