Ultraljud

image4

I går var vi på ett nytt ultraljud. Det "vanliga" ultraljudet, med gel på magen och allt. :)
Barnmorskan var väl inte den allra muntraste, men ändå professionell.
Till vår stora glädje såg allting bra ut med barnet! Nu ser det verkligen ut som en människa, helt fantastiskt! Vi fick se hjärnhalvorna och man såg ryggraden tydligt. Händerna och fötterna syntes också väldigt tydligt, och vi kunde räkna tårna!
Plötsligt såg vi hur barnet liksom tuggade och sedan svalde! Den tog också spjärn med fötterna mot väggen, det såg häftigt ut!

Det känns helt märkligt att dessa fyra celler som sattes in i mig för tre och en halv månad sedan, nu har blivit till en människa!

De senaste veckorna har jag verkligen börjat känna mig gravid, och magen har växt ganska rejält! Nu är det svårt att vara helig längre, t.ex. på jobbet. Jag märker att vissa tittar på min mage, utan att säga nåt. :) Några har frågat, medan några har blivit väldigt förvånade när jag berättat...

I dag köpte vi ett gravidsmycke som ska hänga runt min hals och pingla för barnet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback