Tältmode

Det rådande modet är ju perfekt för gravida, med massor av luftiga tunikor. I dag tänkte jag ta fasta på detta och slank in på Indiska för att prova lite kläder. Plockade åt mig några fina tunna tunikor och stegade in i provrummet. Och provade.
Och ångrade mig.

Jag såg ut som ett skräckexempel till 250-kiloskvinna, direkt tagen från en freakshowdokumentär på TV3 med titeln "Jag äter mig till döds" eller liknande.
Vi snackar tält.
Inte tillstymmelse till kroppsform kunde längre anas från halsen ner till knäna.  Skulle detta ens se bra ut utan min mage, funderade jag, innan jag raskt drog av mig tältet och flydde ut ur provhytten och butiken.

Yrade in på H&M för att kolla om de hade några fina bebiskläder. Men insåg direkt att det inte går att köpa barnkläder där så länge man inte vet könet på barnet. Antingen rosa tyllkjolar eller snickarbyxor med traktorer på, typ.

Så det blev inga inköp i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback