Drömlägenhet

I dag har vi varit och kollat på lägenheten på Rådhustorget. Jag pallrade mig med, trots fortsatt massiv förkylning. Mötte förstås en kollega på vägen dit, hoppas han inte skvallrar för chefen att jag varit ute och drällt trots att jag är sjukamäld. ;)

Och lägenheten var förstås hur fin som helst, trots att det är en hyreslägenhet. Fönster åt tre håll: en innergård, ån och centrum, samt Gamla stan. Kan inte klaga. Ljusa sköna tapeter, stor klädkammare, stort badrum med badkar och plats för tvättmaskin och skötbord, parkettgolv i flera rum och en skapligt stor balkong som också ligger ut mot ån. Och ett jätteförråd i källaren, som vi givetvis snabbt skulle fylla upp med allsköns bråte...

Dessvärre är vi inte ensamma om att vara intresserade av den här lägenheten (konstigt...) men nu har vi i alla fall anmält vårt stora intresse till bostadsbolaget och kommer att vänta nervöst under helgen innan vi får besked på måndag. Skulle vi mot förmodan bli de lyckliga tu som får lägisen (eller "våååningen" för er stockholmare ;), blir det till att snabbt som ögat säga upp vår nuvarande lägenhet (som vi också är kära i, men som börjar kännas grymt liten) och planera för flytt 1 oktober med en månadsgammal liten telning.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oh, håller alla tummar och tår (som jag knappt ser längre) för er!

Postat av: Emma

Lycka till med både lägenheten och graviditeten =)

2008-06-27 @ 16:02:18
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Oh, vad spännande. Hoppas ni får lägenheten! :)

2008-06-28 @ 10:42:00
URL: http://rikku.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback