Mätt och belåten

I dag var vi på ett extra ultraljud för att kolla om bebisen håller måttet. Magens storlek låg ju i underkant på den berömda kurvan.

Det var lite skillnad på detta ultraljud och det förra. Nu såg man nämligen - ingenting! Barnet är ju så stort så det är omöjligt att få en överblick. Vi såg en rund grej med mörka fläckar i och frågade vad det var. Det var tydligen magen, med magsäcken och en njure. Sen visade barnmorskan ett lårben som hon mätte, och man kunde också se ryggraden. Men det var också allt. Huvudet ligger fortfarande nedåt, så det gick inte att se. Och det var ingen risk att vi av misstag skulle se vad det var för kön, och vi hade redan innan gjort klart att vi inte ville veta det utifall barnmorskan skulle råka se det.

Alla mätningar visade att vårt lilla pyre är en riktig medelsvensson. :) 2724 gram väger krabaten och det var alldeles normalstort. Så nu är jag bara nöjd att ha en normalstor bebis i en mage som inte är så jättestor! :) (Även om chefen i dag sa att det såg ut som att jag skulle föda vilken dag som helst...)



I går gjorde jag nåt jag inte gjort sen i typ december - drack öl!
Det var en alkoholfri norsk variant vid namn Munkholm, som vi köpte i Oslo nyligen.
Den smakade riktigt fint, trots att jag normalt sett bara dricker mörkt öl (och de finns sällan som lättöl...). Men jag kanske bara var utsvulten på öl. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback