MVC på alla hjärtans dag

Härom dagen ringde jag mödravårdscentralen för att skriva in oss. Det var en sån här knappa-in-ditt-nummer-så-ringer-vi-upp-telefon. Jag lyckades knappa galet första gången, så jag la på och gjorde om proceduren. Jag var på jobbet, så jag lämnade mitt mobilnummer.

Tydligen hade den första knappningen ändå registrerats, fast utan telefonnummer. På utsatt tid ringde en barnmorska upp mig på mobilen, och sa "Du hade inte lämnat nåt nummer, så jag gick på ditt personnummer och hittade ditt hemnummer, så jag har ringt och pratat med din sambo. Jag förstår att du lever med en kvinna?"
Hmm, jo. ;)

Hon kommenterade inte detta faktum ytterligare, utan frågade lite smått hur jag mådde. Jag sa att jag var trött och att jag mådde illa, inte bara på morgnarna, utan då och då under dagarna. Det var väldigt vanligt, sa hon.

Hon frågade vilka dagar vi gjort provrörsbefruktningen, och vi bestämde till slut att vi ska komma dit på inskrivning den 14 februari. Det kommer att ta en dryg timme.

Idag berättade vi den glada nyheten för några av våra närmaste killkompisar och de tyckte det var jättekul! De blev förvånade, men ändå inte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback