Besök på MVC

Förra torsdagen var vi på första besöket hos barnmorskan. Hon var trevlig, och ställde frågor om sjukdomar i familjen, alkohol- och tobaksvanor, om vi hade barn sen tidigare och så vidare.

Sen fick jag ta några blodprov, både i fingret och i armen. Urinprovet jag hade med mig innehöll inga konstigheter.

Sen fick vi veta lite om våra fortsatta besök hos barnmorskan. I vecka 18 ska vi till sjukhuset och göra ultraljud, på ett annat ställe än vi varit tidigare. Sen kommer vi att göra ett nytt besök hos barnmorskan ett par veckor senare.

---

Den extrema tröttheten jag känt ett tag börjar att ge med sig lite. Behöver inte gå och lägga mig på en madrass i konferensrummet på jobbet varje eftermiddag längre...

Illamåendet går lite upp och ner. Den är värst de dagar jag jobbar, men börjar bli lite bättre. Den är fortfarande värst på eftermiddagar och kvällar.

Jag har börjat äta ordentligare frukostar, vilket är positivt! Tidigare brukade min frukost bestå av en eller ett par koppar kaffe. Att äta något var oftast otänkbart. Numera är jag mer hungrig på morgnarna och brukar åtminstone äta lite yogurt innan jag går till jobbet, och oftast smörgåsar också.

Annars känns det fortfarande rätt overkligt att vi ska bli föräldrar. Att det bor en person i min mage...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback