Spjälsäng - check!

Nu när magen "ramlat ner" och det bara är drygt två veckor kvar till beräknad förlossning, så kommer känslan av att inte kunna andas. Jag trodde den skulle komma tidigare. När magen står som högst och trycker mot lungorna. Men det har kommit nu. Det är ganska obehagligt bitvis och jag känner mig ibland lite vimmelkantig och illamående.

De senaste dagarna har det blivit en del "håll igång". I torsdags medeltidsmarknad i Arboga, som resulterade i inköp av tre par nya örhängen. (Fler än jag köpt de senaste tre åren, typ.) I fredags var vi på Ikea i Västerås. Vi skulle mest köpa en
hängande förvaringskorg för 49 kronor, men kom hem med prylar för över 2000. Som vanligt. Men vi kom ju på att vi kanske skulle köpa en spjälsäng när vi ändå var där. Vi hade spanat in några snygga "vaggsängar" som inte finns på Ikea, men insåg att man kanske inte kan använda dem så länge, även om de är söta när bebisen är liten.

Så vi köpte en riktig spjälsäng, där sängbottnen kan sättas i ett högre läge när bebisen är liten och man ofta vill lyfta ur den, och sen längst ner när barnet blir större. Sedan kan man även ta bort ena långsidan när barnet blir så stort att det vill klättra ur sängen.

Sen blev det förstås ett par söta påslakan också. :)
Nu återstår bara att göra plats i sovrummet för sängen. Får nog slänga ut ett par möbler om det ska funka...

I går blev det dessutom en sväng till Näshultadagen och kräftskiva på kvällen. Så idag gör jag inte många knop. Softar hos föräldrarna och kollar på OS. Har plockat lite björnbär också, och plåstrar om katten Cesar som fått ett sår under hakan.

Maria, däremot, är ute på en rejäl cykeltur. :)

Kommentarer
Postat av: Loppan

Jag har en sån här: sv2.html" rel="nofollow">http://www.knoppa.com/sv/omvaggansv2.html i rött som ni kan få låna om ni vill. Den funkar i två-tre månader ungefär. Jag har ju även en babysitter som ni kan få (den jag pratade om för längesen). Vaggan tänkte jag att den skulle gå i arv till ev framtida barnbarn men babysittern kan ni få.

2008-08-10 @ 17:01:02
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Oh, vad fin, finns den i vitt på Ikea?

2008-08-10 @ 21:30:31
URL: http://14artillsalu.blogspot.com/
Postat av: Loppan

Jag vet inte om den finns på Ikea men det finns en liknande som heter Leandervagga som är helt vit. Sök på Knoppa eller Leandervagga på Blocket. Det finns flera som kostar runt 1.000 spänn.



Var in och kikade på din bokblogg och jag ska definitivt köpa din bok när den kommer. Usch, jag rös när jag läste utdragen. Vilken hemsk historia, stackars tjej.

2008-08-10 @ 21:49:09
Postat av: Caroline

Nämen - vad snäll du är Loppan! TACK! Det är en viktig historia.

2008-08-11 @ 22:04:41
URL: http://14artillsalu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback