Härligt bröllop!

Så fick de varandra till slut! :)
Var på Kattis och Eriks härliga bröllop i går. De var så vackra och stiliga, både de och barnen, och bjöd på en fin stund i Sundby kyrka med efterföljande mingel och god middag vid Sundbyholms golfbana.
Hoppas att vi kunde hjälpa till att göra er dag till en av de mest minnesvärda!







Bruden och jag!








I dag är jag dock lite fysiskt "bakis" efter bröllopet. Även om jag satt så mycket jag kunde, så blev det ändå en del stående, och nu har jag rätt ont i höft och ljumskar. Men det var det värt! :)

Magen känns fortfarande lite skum. Nåt är nog på gång, men det är ju omöjligt att säga vad, och i så fall när... Det trycker nedåt då och då, men om det är förvärkar eller huvudet som ytterligare borrar ner sig vet jag inte. Jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas...

Fem dagar över tiden nu. Hur länge kan en graviditet vara om man inte sätter igång förlossningen på konstgjord väg? Nån som vet?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag kollade Vårdguiden. Den säger 42 plus 0 veckor. Men jag tror att det där är lite olika från ställe till ställe. Men SÅ lång tid ska det väl inte behöva gå? Jag tror att den lill* kommer inom ett par dagar (och vill gärna vinna ett fint pris om jag har rätt ;-)).

Postat av: Rebecka

Ja här sätter de också igång förlossningen när man kommer upp i 42 veckor. Men det jag undrade över var hur lång tid en graviditet skulle kunna bli utan att man blir igångsatt? Om man lever i en hydda i Afrika t.ex. Vore spännande att veta... Men jag antar att varken mamman eller barnet mår särskilt bra efter typ 45 veckors graviditet...

2008-09-01 @ 10:41:36
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback