Dags att komma ut snart?

Vi kan konstatera att Carolines, Johans och Lottas tips om födelsedatum inte gav nån vinst. ;)
I morgon är det dags. Är det tänkt. Men det lär nog inte hända så mycket... Inte som det känns just nu i alla fall.
Det är tungt i magen och jobbigt att gå. Bebben sparkar och har sig, men verkar inte göra några försök att tränga sig ut.
"Min syrra gick över tiden tre veckor innan de satte igång henne" meddelade kompis Ville i går. Tack för den uppmuntran... ;)
Nu börjar jag tycka att det är dags att få reda på vem som gömmer sig därinne.
I morgon ska vi till barnmorskan. Får se vad hon har att säga.

I dag härjade vi lite på stan igen och köpte upp oss på ännu fler små söta babykläder i unisexutförande. Funderar på vad man egentligen behöver i klädväg. Vi har en del bodys och strumpor. Behövs långbyxor? Vi har några enstaka. Likaså tunna tröjor med kort och lång ärm. Och någon hoodtröja. Underbyxor har vi också några enstaka. Behövs en massa såna?Tights? Nåja, det visar sig väl...

Med tanke på vår inte så stora lägenhet, så har vi skaffat smarta (?) förvaringslösningar. T.ex. låga plastlådor som precis går in under spjälsängen. Där ska vi ha lakan, filtar, handdukar och sånt. I hängkorgen från Ikea som ska hänga ovanför spjälsängen ska vi ha kläder. (Snälla pappa ska skruva upp den så fort skördevädret byts mot regn...) Men var barnvagn, blöjförråd etc ska få plats är fortfarande ett mysterium...

Kommentarer
Postat av: Loppan

Attans då. Be barnmorskan att göra som hon gjorde med mig (vi har ju samma bm). Drygt fem timmar efter att jag varit hos henne föddes lilla Moa :-)

2008-08-26 @ 09:10:43
Postat av: Caroline

Fasen också. Tävlingsmänniskan i mig vill ha en ny chans. Nu säger jag 27 augusti klockan 13.05.

Postat av: Rebecka

Vad gjorde bm för hokuspokus med dig Lotta??? Jag fick bara göra vanlig blodtrycks- och livmodermätning! ;)

2008-08-26 @ 14:04:03
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/
Postat av: Loppan

Jag gjorde iofs en gynundersökning och hon kunde då konstatera att jag var öppen 4 cm...

Min nya gissning är torsdag, 080828 :-)

2008-08-26 @ 14:43:15
Postat av: Rebecka

Aha, det lät som att de inte kommer att göra nån gynundersökning på mig förrän jag gått två veckor över tiden...

2008-08-26 @ 17:47:47
URL: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback