Embryo i magen!

I dag var vi tillbaka på Akademiska igen. Inte lika tidig morgon den här gången, skönt. :)

Vi fick träffa vår läkare Johannes Gudmundsson och samma tjej från labbet som i måndags.

Vi visades in i punktionsrummet, samma rum som vi var i i måndags, och jag fick hoppa upp i gynstolen. För första gången fick jag göra en ultraljud som inte var vaginalt. Alltså ett med gele på magen. :) Jag trodde det skulle gå illa, eftersom jag är så hysteriskt kittlig, men det gick bra. Jag fick själv hålla i grejen som man håller mot magen.

På skärmen såg man livmodern och urinblåsan (som var stor eftersom jag beordrats att vara kissnödig...). Sen såg man ett litet vitt streck som var röret som stuckits in. Vi fick också se det lilla embryot uppförstorat på en skärm. Det hade delat sig i fyra fina celler. :)

Själva införandet gick smidigt och smärtfritt. Flickvännen satt bredvid och höll mig i handen under tiden. Som tur var beövde hon inte gå ut den här gången. :)

Sen var det hela klart och vi fick åka.

Tills den 29 december ska jag ta vagitorier med hormoner tre gånger om dagen. Den 29/12 ska vi också göra gravtestet. Det kommer att bli en olidlig väntan, full av spänning. Förhoppningsvis med ett lyckligt slut. :)

Kommentarer
Postat av: Loppan

Jag håller tummarna så hårt jag kan! Kram och glad lucia på er

2007-12-13 @ 16:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback